tiistai 12. marraskuuta 2013

Yritykset Facebookissa - risuja ja ruusuja!

Punnitse & Säästä

Punnitse & Säästä on kovaa vauhtia kasvava päivittäistavarakauppaketju, jonka tarkoitus on myydä kassalla punnittavia irtotuotteita ruuanlaittoon, leivontaan ja herkutteluun. Lisäksi myymälöissä on tarjolla laaja valikoima erilaisia superfoodeja, teetä, kahvia, kylmätuotteita ja montaa muuta tuotetta mitä yleisimmistä päivittäistavarakaupoista ei löydy. Monet tuotteista on luomua ja Reilun Kaupan avulla tuotettuja, ja erityisruokavaliot on otettu huomioon – tarjolla on gluteenittomia, maidottomia ja sokerittomia vaihtoehtoja. Paperipusseihin kerääminen on ekologista, sillä kaikki turha pakkausjäte on jätetty pois ja asiakas voi ostaa vain sen tietyn määrän tuotetta mitä tarvitsee.

Punnitse & Säästän Facebook-sivulla on 5501 tykkääjää ja 191 puhuu siitä. Tykkääjien suurin ikäryhmä on 25-34-vuotiaat. Sivusto on perustettu vuonna 2011. Sivustolla mainostetaan pääosin uusia myymälöitä ja tuotteita, mutta tykkääjät on otettu huomioon myös erilaisilla kysymyksillä ja keskustelua on selvästi haluttu herättää.  Lisäksi sivustolla järjestetään silloin tällöin kilpailu, jonka voittaja saa lahjakortin myymälään. On hienoa, että moniin päivityksiin on lisätty kuvia jotka herättävät mielenkiinnon tekstiä paremmin. Päivitykset ovat myös ajankohtaisia, esimerkiksi isänpäivälle on ehdotettu lahjojaideoita. Mitään negatiivista en sivustosta keksi, Punnitse & Säästä hoitaa markkinoinnin Facebookissa erinomaisesti.

Päivityksistä tykkäillään enemmän kuin kommentoidaan. Kommentointia on luonnollisesti eniten kilpailupäivityksissä. Tykkäyksiä on aika tasaisesti jokaisessa päivityksessä.

Eniten tykkääjiä saa varmasti vain lisäämällä yrityksen näkyvyyttä myös sosiaalisen median ulkopuolella, sekä antamalla tietenkin hyviä kokemuksia myymälässä asioiville.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti